Monday, July 13, 2009

4 Weeks to Go - City2Surf

Pa traningsfronten har det gatt utmarkt i helgen; jag korde mina numera vanliga helgpass bade pa lordagen och sondagen - 10 km varierad lopning i Centennial Park. Det gar battre och battre att springa; har bra flas och det kanns inte alls lika omojligt innan man kommit in i "andra andningen". Aven om tiden inte ar speciellt snabb (10 km pa 50.30 min), sa ar det skont att veta att jag kan klara en lange stracka utan problem. I sondags korde vi LSD, dvs Long Slow Distance running, loptekniken dar man ska kunna springa och halla en konversation samtidigt. Det gick val sadar; jag springer ju inte for att vara social utan for att halla mig i form, men sjalva grundiden ar ju bra i sig. De nya skorna ar jag jattenojd med, man vet ju faktiskt aldrig hur de ska funka. De ar ratt mycket tyngre an de gamla, som verkligen var fjaderlatta. Men de nya skorna ger bra stod och studs och det gillar jag, speciellt eftersom det blir mycket asfalt.

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tycker att50 min är en bra tid på 10 km. Jag brukar köra 10 km på löpbandet på den tiden ungeär, mellan 50-53 min. På löpbandet är det ju mycket enklare att hålla tempot. Bra jobbat !! / Åsa

12:09 AM  

Post a Comment

<< Home