Wednesday, September 02, 2009

Gott & Blandat

Med halvmaran som lopningsmilstolpe i november ska jag nu borja trana med min halvmarapartner Shelley. Imorgon blir forsta traningsdejten - vi traffs pa trappan vid operahuset for att springa i botanical gardens och sedan over Harbour bridge, tillbaks igen over bron, och sa hem. Tippar pa att det blir ca 10-12km. Ska bli kul att springa med nagon annan samtidigt som jag vet att det blir tufft. Hon ar en mycket mer erfaren langdistanslopare med marathon och ultralopp under baltet, och ar dessutom riktigt tavlningsinriktad sa det kommer nog bli en ny erfarenhet for mig. Men det ska bli sa harligt att fa till lite langre langdistans och bli av med lite spring i benen, och sa hoppas jag kunna snappa upp lite bra loptips och teknik & sant.

Annat som kommer upp snart ar att vi ska sitta hundvakt i helgen (torsdag - sondag). Min kompis Suzie aker bort sa vi kommer alltsa att ha en superfin australian sheap dog hemma hos oss hela helgen, det ska bli mysigt. Jag ser framfor mig langra myspromenader med hunden och hoppas den uppfor sig exemplariskt (inga olyckor...!) nar vi ar pa jobbet pa fredagen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home