Wednesday, August 25, 2010

Smått & gott, Skalmaneffekt & No news is good news

Sondagar borjar betyda langpass for min del nu for tiden. I sondags sprang jag over 3 mil, helt galet mycket och en distans jag tidigare aldrig ens kunnat dromma om. Det kandes i benen kan jag saga och pa mandagen gick jag som en stelopererad tant (dessutom var det ett konstant rannande mellan kylskapet och soffan eftersom kroppsklockan blivit helt ur balans - snacka om Skalmaneffekt!!). Det borjar bli lite motigt att kanna man hela tiden har langrundor som "maste" springas varje sondag. Allt det har kommer ju ifran marathonet den 19 september. Det ar ju nu nastan bara 3 veckor kvar och det kanns anda fortfarande "ok" aven om det borjar kannas som ett trakigt arbete, man vill liksom bara ha det overstokat. Att bara springa kravlost ar ju anda enormt harligt sa efter den 19 september kommer jag att ta det lugnt och springa bara for att jag vill, och inte stressa sa mycket.

Motivation ger jag mig sjalv hela tiden, nu senast blev det ju tva sota sommarklanningar och i lordags blev det ett spabesok pa Observatory hotel. Jatteharligt att checka in pa ett lyxhotell nagra timmar och utnyttja gymmet, poolen och sedan fa en skon helkroppsmassage (gillade arm och benmassagen battre an ryggmassagen!).

Annars hander det verkligen inte sa mycket nytt - som ni hor sa ligger allt fokus pa 19 september och eftersom jag har bestamt mig for att ga under 4 timmar sa blir det till att trana som en galning och se till att fa det gjort. Men jag kommer att vara grymt stolt att kunna titulera mig marathonlopare och kanna att jag fixade det.

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Klart att du fixar det.Förstår att du är kräkless på att träna...Fattar inte att du orkar. Har man ett mål vill man fixa det så klart!!

Kramar mamma

12:35 AM  

Post a Comment

<< Home