Monday, January 01, 2007

Vuxenpoäng

Josses! Att vara mitt ibland kaoset runt bron pa nyarsafton var ganska haftigt. Men man var langt ifran ensam. M och jag, tillsammans med en miljon andra, hade samlats pa gatorna runt Milsons Point och Kirribilli for att bevittna det arliga spaktakulara arrangemenget ifran bron. Tjusigt! Vid tre olika tillfallen, klockan 20.00, 21.00 och vid midnatt avfyrades en smarre formogenhet som traditionsenligt ledde upp till en valdigt dramatisk Grande Finale. Ur toppelarna fran bron sprutades ett fyrverkerispektakel som fick hela stan att lysa upp vackert i jordens alla farger. Ett fokuseringsobjekt i mitten pa bron var som vanligt en del av det arliga jippot; en kladhangare som vi oforklarligt nog inte fick reda pa inneborden av forran idag i Sydney Morning Herald. Det kandes smidigt att bara slinka ut genom porten och delta i festligheterna allteftersom det passade oss, men nagonstans i bakhuvudet ringer det onekligen en varningens aldersklocka. Ja, nu har jag sagt det sjalv. Lukas Moodysons “Lilya 4-ever” och den legendariska “The Great Escape” bidrog till nyarsunderhallningen som for ovrigt inte ledde till nagra storre akommor sahar dagen efter. Idag har DN pa natet, Sudoko och korsord varit en del av hojdpunterna.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Gott Nytt År!

Då jag är ännu äldre låter det hela alldeles förträffligt som nyårsfirande. Själv firade vi tolvslaget i Umeås rådhuspark med traditionsenligt fyrverkeri. Trots en hel del snapsar var det hela en mycket lugn tillställning i säng kl. två och uppe kl. nio/Kramar Patrik, Anette och Moa

9:38 PM  
Blogger Petra said...

O Hej storebror! Gott Nytt Ar pa dig! Hoppas ni hade det trevligt. Fick ni mitt SMS forresten? Skickade till er tidigt pa morgonen men man vet ju aldrig... Kram pa er alla

Jo, just det - hoppas ocksa att Moas fotbollskupp gatt bra

11:32 PM  
Blogger Annika said...

Låter i alla fall som en bra nyårsafton.
Själv var jag helt seg dagen efter även om det bara blev Pommac hela kvällen.

1:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Gott nytt igen..Vi pratade ju flera gånger med varandra den dagen.Vilket fantastiskt fyrverkeri, låter som ett skönt firande.Du är ju bara en ungdom jag känner mig inte så gammal, inte mormor heller.Från din pigga mamma

5:22 AM  
Blogger Petra said...

Hej Annika, ja, pommac maste du vara ganska less pa vid det har laget. Men ni iaf dukat valdigt sa fint sag jag - silvriga julgranskulor!

Hej mamma igen! Ja, visst var det bra att vi lyckades prata med varann flera ganger under dan!

9:06 AM  

Post a Comment

<< Home