Wednesday, January 07, 2009

Mätt och Glad

Herregud sa mycket mat... Vaknade i morse och var fortfarande matt. (Ett av malen 2009 far helt enkelt bli att trana bort den gamla lutherska adran (det maste val vara det?) i en som sager att allt pa tallriken ska atas upp...) Gardagens meny sag ut sahar; bland de provade forratterna valde vi king prawns med rokt lax. Rakor ar ju lite av en nationalratt harnere sa forrutom att jag nastan alltid valjer rakor eller nagon form av skaldjur pa restaurang kanns det liksom alltid ratt att satsa pa king prawns. Man far lite pluspoang da. Vi 'far' ju dessutom tva huvudratter - se nedan - och da blir den ena ratten kingfish med greksallad, och den andra blir grillade kycklinglar med tomat och ricottarisotto (gasterna far valja antingen eller). Godast pa menyn var chokladmousse-pyramiden med hallonsas, kolla vad fin den var! Latt, luftig men anda sa full av koncentrerad choklad. Den andra desserten vi provade var ett slags stort blabarsknyte med anglaise sauce - supergod men alldeles for maktig och vintrig. Vinerna vi valde var foljande: Chandon (mousserande) som valkomst/mingeldrink. St Hilary (Chardonnay fran Pathaway, Aus) till forratten. Thorn-Clarke Shotfire (Shiraz fran Barossa Valley, Aus) och sa lite Pol Roger (champagne). Tror det kan bli lyckat! Som vanligt finns det mer bilder har.

Mains2

Labels: ,

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nu blev jag riktigt sugen,mmm...så smaskigt det såg ut.Säkert var det också det..hmm jag får väl sätta mig med köttbullar och potatis jag då.Kram mamma

2:42 AM  
Blogger Petra said...

Jaaa - det vill jag ha! Perfekt! KRAM

6:16 PM  
Blogger Åsa said...

Men gud va smaskigt det ser ut. Desserten skulle helt säkert vara min favorit, man kan aldrig gå fel med choklad..mmmm

2:21 AM  
Blogger Petra said...

Asa - ja, det var riktigt gott. Det blir perfekt brollopsmeny! KRAM!

6:58 PM  

Post a Comment

<< Home