Thursday, November 12, 2009

Dagens Läsning: French Letters

...Och idag ar det VARMT igen. Faktiskt sa varmt att det praktiskt taget bara dallrat hela dagen idag. Men nu pa kvallskvisten har det borjat regna, ett typiskt tecken da det varit for varmt. Ska precis ut och ta mig ett dopp i poolen.

Sondagens dramatiska utgang har lagt ett visst sorti over denna vecka, darfor ligger jag lagt med traningen just nu alla fall och sysslar med lite annat. I mandags borjade jag pa en ny bok; French Letters av Bruno Bouchet. Forra boken jag laste jag ut Oliver Twist. Boken var i originalsprak och med ratt mycket "gammelengelska" var det ratt svart ibland att forsta alla uttryck och storyn, aven om boken som helhet ar jattebra lasning. Men skont att ga till en helt annan genre och ton. French Letters ar en samtida berattelse som bjuder pa massor av bizarra, humoristiska inslag. Bra dialoger och mycket ironi gor att jag gillar den jattemycket!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home