Wednesday, January 03, 2007

Jul i Byron Bay

Julfirandet uppe i Byron Bay sammafattar man bast med denna bild. Trots ett standigt fortarande av mat & dryck sa var strandpromenaderna mysigast. Vi bodde i ett hus precis vid stranden och kunde smidigt ta ned hundarna (Angus och Pearl) sa de fick springa av sig. Den 10km langa stranden som lag helt ode maste ha varit en drom for dem. Har bredvid syns M och Angus famfor det turkosa vattnet (klicka pa bilden for forstoring). Trots att Byron Bay var mycket kallare an vanligt sahar ars (mellan +19 och +34), var det jatteharligt att vara dar over julen och inte gora sa mycket annat. Pa juldagen blev det kalkon med cranberrysas och ugnsstekt potatis och sa kopiosa mangder champagne. Vi lyckades aven hitta "The Bead Shop" dar jag kopte upp mig pa ett stort sorti parlor som det forhoppningsvis kommer att bli en del smycken av. I ovrigt satt jag mest med en varm hund i knat och kom hem med ett bagage fullt av hundhar och sand.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åh vad mysigt ni verkat ha haft. Har ni två hundar "down under"?

9:49 PM  
Blogger Petra said...

Ja, det var jatteharligt. Nej, hundarna ar inte vara utan min sambos syster (som ocksa bor i Australien och var med oss i Byron). Det ar tva jattefina hundar, blandning av pittbull terrier och nagon annan sort (fast inte alls samma mentalitet som pitt bull...)

8:52 AM  
Blogger Annika said...

Jaha, trodde oxå att ni hade köpt två hundar :-)
Det ser ju supermysigt ut. Jag tror att Bärbel skulle gilla att tulta runt där någon gång :-)

9:51 PM  

Post a Comment

<< Home