Saturday, January 06, 2007

Sommarhälsningar

Vi tog hojen ut till Balmoral idag. Det ar verkligen harligt att sommaren antligen kommit igang, vadret har varit underbart den senaste veckan, gissningsvis mellan +25-30C, men for det mesta stadigt runt +30C, en valdigt behaglig temperatur. Forst lunchade vi pa "Beaches", en trevlig cross-over restaurang dar jag at en alldeles enastaende god ceasarsallad med hummer, spenatsallad, parmesan och pinjenotter. Sedan blev det arets forsta dopp och nagra timmars grillning pa stranden. Det trakiga med australiska strander, om man nu ska hitta nagon nackdel overhuvutaget, ar att de oftast kan vara valdigt blasiga. Efter ett antal forsok att ligga ned pa nagot stalle i la flyttade vi oss ut till halvon som ligger precis vid stranden. Det kandes som jag hade hela Gullvik i munnen... M var smart nog att gomma sig under jeansjackan medans jag tog tillfallet i akt och pressade lange. Nu sahar i efterhand skulle jag kanske ha valt en mer effektiv solkram eftersom jag mest liknar hummern jag at till lunch - ni far forestalla er hur kladsam en san branna ar. For forstoring kan man som vanligt klicka pa bilderna.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej där!
Trevligt med lite sol och värme. Här; ishalka, lätt dimma, broddar på fötterna, snor i näsan och toppluva, -6 grader = Ö-vik.
Njut av värmen!!!Såg lite på Tv4, nyhetsmorron om nyårsfyrverkerierna från bron i Sidney i morse!! Snacka om 6 dar gamla nyheter...Vi har ju redan sett de "skakiga bilderna"
Må så gott!

4:14 AM  
Blogger Petra said...

Hej Karin, sa antligen har vintern kommit alltsa... men finns det nagon sno an? Haha, roligt att hora att de sander nyhetssandningar om ett 6 dagar gammalt event. Jo, de skakiga bilderna som ni redan sett visar precis hur det gick till:)) Det maste ha varit valdigt skakigt pa tv ocksa...:) Ha det bast!

9:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

HejDär.....

just i dag så kom jag på varför vi flyttade från Stockholm. I gårkväll så började det blåsa och storma. Så i morse så var det kaos i SL:s tidtabell... :-(((
Det var försenigar och arga mammor med ledsna stressade barn lite varstans. Det har regnat i dagarna två och du vet ju hur fuktigt det är då, smatidigt som det blåser...
i kväll så ska vi ut och partaja lite, så det blir nog trevligt om vädret stabiliserar sig lite.
Jag pratade med grabbarna i morse och hemma hade det börjat att snöa, så förhoppnings vis blir det lite pulka i helgen.
Det ser betydligt bättre hemma hos er, njut av värmen åt mig lite också. Ha en underbar dag !!
Kram Åsa

9:59 PM  
Blogger Petra said...

Hej Asa, eller hur, visst ar det trist med SLs vardelosa hantering av lite 'storm'...och snon som alltid 'overraskar' varje ar...helt sanslost. men det later mysigt med pulkakning ialla fall. Ha det bra! Kram

8:34 AM  

Post a Comment

<< Home