Monday, February 05, 2007

Blandad Kompott

Nu ar det hogsommar, det marks for insektssprayen aker fram med jamna mellanrum och far sig en rejal uttomning pa balkongen... Bor val klargoras att vi inte alls har nagra speciellt hemska valdgastande husdjur pa balkongen (ja forrutom papegojjorna da som for ett herrans oljud, men de ar bara roliga att fa besok av och vi matar dem garna). Na, annat ar det med myggorna som, (M. kan intyga) garna ater dig levande. M. akte pa en rejal omgang i helgen dar hans handleder svallde upp och fick stora blamarken. Hualigen, tack och lov att man sjalv inte blir biten. I helgen var M. dessutom och tranade kitesurfing, ett slags alternativ till 'vanlig' surfning fast med segel och dar bradan ar lika stor som en snow-board brada. Han kom hem glad i hagen och hade bokat upp sig ett antal lektioner till, kan tanka mig att det kan bli en stor del av vara helgaktiviteter framover. Sjalv sprang jag pa stan och handlade barnklader, kopte fodelesedagspresent och gjorde en ordentlig moderepa pa stan. Ja, sa var jag ju och klippte mig ocksa, far paminna mig sjalv att jag inte ska avvika fran min ordinarie frissa for den har killen var verkligen inget vidare.

Meanwhile anlander roliga presenter fran Övik, dels pa fredagen damp det ned ett paket fran mamma (tack mamma!), ett par uber-coola kuddfodral och matchande bordsunderlagg ifran Design House Stockholm, narmare bestamt ett tygtryck baserat pa bortgangne Karl-Axel Pehrsons "Dolphin Movement". Oppnade sedan mailboxen och fick se bilder fran Varvsberget som Karin skickat (jattekul, tack!). Det ar ju inte bara kul att se bilder av Sveriges vackraste stad utan ocksa intressant att se hur stan andras hela tiden.

6 Comments:

Blogger Annika said...

Högsommar...jo jag kan svagt komma ihåg hur det känns. Nu har ju snön kommit så nu är väl alla idioter som har saknat en "vit vinter" glada. Jag är skitsur för jag GILLAR INTE snö!!!

9:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis på födelsedagen Petra. Passa på och njut av värmen.Här i Domsjö hade vi 26 grader kallt i morse.BURR! Viktor fyller 5år idag också.Så vi åker till själevad den 8/2 med paket.Han ska ha piratkalas med sina kompisar på lördag.
PS. Hälsa Mike att här är det verkligen myggfritt.
Hälsningar: Ingrid och Rolf.

8:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!
Vi önskar dig en riktigt skön födelsedag.

Kramar: Patrik, Anette & Moa

6:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vi hälsar också Grattis från Ö-vik!
Karin o Magnus

6:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tjena


Stort grattis på 24 års dagen !!!
eller ?
Ja, grattis i alla fall. Hälsa M


// Åsa

5:27 AM  
Blogger Petra said...

Hej alla och tack for gratulationerna! Firade med stor tarta pa jobbet och god mat och champagne pa kvallen - en jattetrevlig dag.

5:39 PM  

Post a Comment

<< Home