Saturday, August 11, 2007

Hej Präktiga Husmoder – Adjö Slashas

Lite latt panikartat konstaterade jag i morse att sanar pa nagra rader nagellack i olika farger, en portion halvaten red chicken curry i takeawayformat och tre apelsiner som sag ut att ha passerat sitt bast-fore-datum, sa fanns det inte speciellt mycket mer i kylskapet. Det har ungkarlslivet (ungkvinnoliv?) tar pa krafterna och det ar dyrt dessutom. Men det ar ju sa forbaskat trakigt att laga mat at sig sjalv. M kommer hem i kvall och det ar ju alltid trevligt att komma hem till ett fullt kylskap sa begav mig till Woolis och storhandlade. Forrutom den vanliga upplagan av gronsaker och tofu sa fick jag tag pa en massa olika goda ostar fran delikatessen pa David Jones. Smakade pa en dundergod blackforest skinka, lite som serano eller parma fast inte lika torr - den och lite oliver, farska fikon och grek-dolmades fick ocksa folja med hem. Nu ar det bara en repa med dammsugaren som fattas sa kan jag aterga till min helylletitel igen som vanligt.

2 Comments:

Blogger Annika said...

Ha ha ha, tror du verkligen att du lurar Mike med ett fullt kylskåp ;-)

5:41 PM  
Blogger Petra said...

Javisst - ar man glorifierad sa ar man!

8:03 PM  

Post a Comment

<< Home