Tuesday, November 24, 2009

Trip down Memory Lane - 15 år

Jo, det var sa sant. I helgen har jag inte BARA kutat runt som en galning i en park. Jag har aven gjort andra saker. Firat anniversary t.e.x. 15 ar med min sambo (som numera ar min make). Det ar alltsa ett och ett halvt decennium sedan. 1994, narmare bestamt.

Jag vill minnas att det var mycket Melrose Place-frisyrer dar alla skulle se sa dar sportigt frascha ut. Jag flyttade ner till Stockholm och joinade ett gym pa Sveavagen. Dar handlade jag aven den populara jazzbyxan som flitigt anvandes i diverse aerobics-klasser. Parfymer, klader och annat var overhuvudtaget valdigt sportiga. Vi gravde ju trots allt guld i USA. Mycket skulle uniformeras och det var unisex hit o dit over det mesta (bade for honom OCH henne alltsa). Pals fick man inte bara - det sade t.o.m. supermodellerna till om. Pa radion spelades Oasis, The Vurve och Spice Girls flitigt, aven pa gamla Mushrooms i Stockholm som fortfarande fanns kvar. Estonia-katastrofen skakade hela norden. Styret gick fran blatt till rott igen och Carl Bildt fick dra sig undan for Ingvar Carlsson. Princessan Victoria hade inte annu utvecklat nagon atstorning. Detta trots att allt som gick att fa tag pa i matbutiken nu var light, light, light. Pa tal om mat forresten; sushi var ganska nytt i Sverige och liksom "roligt". Galoppen fattade jag och hamnade pa Sakura som servitris.

Ja, the rest is history, som man sager. 15 ar firades med god middag pa trevliga The Pier i Rose Bay. Rekommenderas till er turturduvor dar ute. (Vill man folja med pa ett bildspel for resten av kvallen sa kan man gora det har).

15 Years Anniversary

Labels: , ,

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hejsan.

Jag tänker tillbaks på den tiden med ett leende på läpparna. Det var en rolig tid i livet med många roliga minnen. Det konstiga är ju att man inte tycker att man har förändrats så mycket, men om man tittar på kort så ser man att klädstilen tack och lov är annorlunda idag, men det är ju det enda också ;-)) Eller hur ?
Hälsa Mike ( påminn honom om när vi sov över på ert hotell på Sheraton ;-), det känns ju inte riktigt som i går ? Kram Åsa

3:45 AM  
Blogger Annika said...

Oj, 15 år!?! Det var inte illa. Såg ut som om ni firade ganska gott också.
Bodde själv på hotell i helgen och partade runt och sov ut med mannen min.

6:41 PM  
Blogger Petra said...

Asa - Ska paminna honom om det! Det var en rolig tid!:)

Annika - hotellvistelse later nice! Hoppas ni hade det jattemysigt! Men vad roligt att du kommit tillbaks till bloggosfaren igen!! Antligen - HURRA! Vad kul!! KRAM

4:01 PM  
Anonymous Fröken Isakson said...

Vad mysigt, 15 år...wow. Grattis till er. Kram kram och hoppas du har det härligt

5:08 PM  
Blogger Petra said...

Linda - tack! Ja, eller hur, 15 ar ar ratt lange. Det var en mysig kvall. Hoppas du ocksa har det bra! KRAM

7:43 PM  

Post a Comment

<< Home