Tuesday, November 17, 2009

Om Allt & Inget

Forra veckan hade vi rena rama varmeboljan. Den har veckan har det hittills mest bara varit regn och aska. Himlen var alldeles svart igar och det blixtrade och bullrade hela kvallen. Hoppas att detta haller i sig till helgen (formodligen inte, men man kan ju hoppas). Pa sondag har jag ju halvmarathon och det skulle vara ratt skont om det var daligt vader att springa i.

Helgen som var har vi inte gjort sa mycket. Tog en langrunda pa sondagen, 14,6 km - det gick bra att springa och med vatskebaltet pa hoften var det inga problem alls. Inga benbekymmer eller svimattacker, och ambulanspersonalen fick ha en helt igenom ledig sondag:) Dessutom var vi pa Eveleigh market och fyllde pa forradet med organisk mat och annat gott. Kylskapet ar saledes fyllt med en massa goda nyttigheter som ekologisk kronartskocka och silver beet, som ar en slags spenat i hardare format. Det ar bara att fylla pa vitaminkvoten. Det marks att man ar van en massa konserveringsamnen eftersom gronsakerna maste atas genast. Inom en dag blir de vissna och kroknar.

Jobbmassigt ar det lite smasegt nu aven om det ar valdigt manga moten och work shops pa olika stallen (fast inget radikalt eller nytt som hander...). Har liksom ingen direkt motivation eftersom det inte kanns som jag lar mig nagot nytt. Haller pa och kollar pa en kurs som jag skulle vilja ga. Om jobbet kan sponsra sa skulle jag garna vilja anmala mig. Det ar en SAP ABAP-kurs som gor att jag kommer att kunna tyda, konfigurera, koda och lagga upp program och bli (annu) lite snitsigare inom mitt omrade. Ja, vi far se hur det blir med den saken. Haller tummarna i alla fall. Annars var det val allt for tillfallet - en trakig tisdag dar det inte hander sa mycket alltsa.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home