Thursday, January 28, 2010

Helgen, aussie-stuff & Ny Läsning

Jo, vi var ju som sagt i Palm Beach i helgen och det var jattekul. Vi var bl.a. ute pa havet med en bat som vi hyrde, akte till en ode strand och badade (det var visserligen nagra andra familjer dar sa helt ode var det ju inte), at massa god mat, drack massa gott vin och sa blev det loppass bade pa lordagen och sondagen. Promenaden upp till Palm Beach fyr uppe pa berget ar nagot man inte bor missa - fantastisk utsikt och en harlig och ganska lagom promenad upp pa berget.

Och sa har vi hunnit med att fira Australiendagen. Firade gjorde vi pa Bronte beach. Det har var faktiskt makens forslag; han tyckte att jag skulle springa till nagon av de ostliggande stranderna och sa kunde han ta mc'n dit. Sagt och gjort. Jag planerade rutten via karta dagen innan och sprang till Bronte beach. Strackan blev inte mer an 10.5 km - superbra att veta att man kan ta sig dit sa snabbt (fick ju dessutom forlanga strackan sa att den overhuvudtaget skulle bli mer an 10 km). Just den har dagen var det klarbla himmel och supervarmt, perfekt egentligen for Australia Day. Sahar sag det ut forra aret - da akte vi tydligen en gammal buss. Nu sahar nagra dagar senare har vadret vant och det ar en svart och regntugn himmel igen, ratt skont faktiskt. Askan mullrar som bast just nu.

Ikvall blir det vilodag fran lopningen - ser fram emot att lagga mig ner i soffan och lasa "The world according to Clarkson" (av Jeffrey Clarkson).

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Fröken Isakson said...

Vad duktig du är med träningen. Önskar att jag kunde vara så duktig också. Ett steg i rätt riktning för mig är att jag skaffat lite träningsdvder. Här ska tränas. Kram kram Linda

10:12 PM  
Blogger Petra said...

Linda - ja men perfekt! Hemmagympa ar dessutom bast for da kan man kora nar man har tid! Kor sa det ryker:)

KRAM

2:54 PM  

Post a Comment

<< Home