Tuesday, December 22, 2009

Halvtomma glas & Nyårslöften

Kanner mig lite ledsen och besviken just nu. Har inte hort nagot ifran jobbet och trots att JAG ringt (daliga vibbar redan dar da det ar den jobbsokande som far jaga...) och fragat tva ganger sa har man inga nyheter annu. Kan inte tolka det som nagot annat an "Thanks but no thanks". Ett svar skulle jag ha fatt redan i fredags, 18 december, sa visst borde man ha hort nagot vid det har laget. Men, men - what to do? Det ar bara att kampa vidare och soka nya jobb. Trots allt har jag ju ett men jag kanner bara hur det suger musten ur mig - jag lar mig inget nytt langre, varken tekniskt eller personligt. Det kanns inte ens som jag tillfor nagot langre. Attityden hos manga pa arbetsplatsen ar att "glaset ar halvtomt" jamt och standigt. Allt ar omojligt, det finns ingenting man kan ifragasatta for da gor man sig till besvar, heaven forbid! Och det finns framforallt inga rutiner som kan eller bor forbattras for de rutiner vi redan har, har ju funkat sedan urminnes tider.

Det har blev kanske lite for detaljerat om jobbet och en valdigt negativ aspekt. Jag tror bara att jag kommer att vilja fokusera mer pa jobbsokande nasta ar och jag hoppas ro hem ett roligt, utmanande jobb dar jag lar mig massor och saklart aven tillfor en massa bra saker ocksa. Det om nagot far bli ett av mina nyarsloften...tillsammans med;

- Nytt utmanande jobb
- Familjesemester i Thailand
- Marathon i september

Labels:

3 Comments:

Blogger Annika said...

Det där med halvtomma glas känner jag igen. Det är nog så inom den statliga sektorn. Här är det bara halvtomma glas, men jag är ju en obotlig optimist så jag passar på att dricka upp alla andras slattar :-D

6:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åh önskar dig och Mike en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. Längtar till sommaren då vi samlas alla i Thailand, jädrar vad det ska shoppas i Bangkok...
Kramar Patrik m familj

8:43 PM  
Blogger Petra said...

Annika - eller hur, det maste var sa! Men slattarna ska ju drickas de med:)

Patrik - tack och god jul till er!! Ah vad jag onskar att jag kunde vara i Domsjo nu... Hoppas ni far en jattemysig jul (det vet jag ju att ni far)! Det ser ut att vara det perfekta julvadret nu med massor med sno och kallt. Mysigt!

KRAM

12:41 PM  

Post a Comment

<< Home