Monday, December 14, 2009

Lussehelg

Helgen bjod pa lite smatt och gott; forst fredagsdate med maken inne i stan, sedan lite shopping (som jag aterkommer till senare). Pa traningsfronten blev det bade cykel, vattenlopning, simning och vanlig lopning (och punka pa dack - mindre kul!). Vi lyckades aven fixa vara tjugotals-outfits infor fredagens party sa nu ar min Coco Chanel-utstyrsel komplett (min frisor ska fixa haret at mig med lagda boljande lockar). Det roligaste under helgen var kanske bullbaket som jag var lite nervos over. Har ju faktiskt aldrig bakat nagra lussebullar i Australien (dels for att det aldrig gar att fa tag pa samma ingredienser som det ar i svenska recept men ocksa for att jag aldrig lyckas baka speciellt bra bullar med jasning o.h. hemma i Sverige). Men kolla, de blev faktiskt riktigt bra! Och goda dessutom. Det knepiga i det har fallet var att det inte fanns nagon vanlig jast pa kub utan bara torrjast i pase. Vi tog med oss dessa pa en bbq-fest och bakverken blev genast festens lilla snackis. Roligt!

Lussebullar 002

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vad fina lussekatter! Du får gärna komma hit och baka också.... kramar mamma

5:15 AM  
Blogger Petra said...

Mamma - visst blev de fina! Fast lite torra och inte tillrackligt med saffran. Men annars blev de helt ok! Nasta gang nar jag ar hemma kan jag baka nagot:)

4:21 PM  

Post a Comment

<< Home